tiistai 19. heinäkuuta 2016

Top 6 luonnonkosmetiikan kasvojenhoitotuotteet


Kokosin tähän postaukseen mun suosikkikasvojenhoitotuotteet, joita kaapista löytyy tällä hetkellä.

• Lavera - Gentle Cleanising Milk
• Eco by Sonya - Face Tan Fater
• Dabba - Chamomile Florar Water
• Mádara - Regenerating Cream Night
• Estelle & Thild - Super Bioactive Age Control Serum
• Mádara - Brightenind AHA Peel Mask

Tuo Laveran kasvojenpuhdistusmaito on ollut niin toimiva, että mun tarvii käydä ostamassa jo kolmas (tarviiko enempää sanoa?) purkki, sillä tuolla on vaan rippeet jäljellä. Ostin tuota myös siskolle lahjaksi ja hän on myös tykännyt kovasti. Tuolla saa vedenkestävän ripsivärinkin pois melkonäppärästi ja se on ihan ehdoton ominaisuus mulle tällä hetkellä. Käytän nimittäin edelleen Lumenen vedenkestävää ripsaria, sillä musta tuntuu, ettei mikään muu jaksa pitää mun pitkiä ripsiä taivutettuina. Kokeilin Zuiin ripsaria kovin odotuksin, mutta harmitti, ettei se toiminut mulle, vaikka olin kuullut siitä niin paljon hyvää. Ripsarivinkkejä saa heitellä kommenttiboxiin!

En voi elää enää ilman kasvovettä. Olen kokeillut muutamia ja tällä hetkellä kaksi ehdotonta lempparia ovat Dabban suihkutettava kukkaisvesi sekä Eco by Sonyan itsestäänruskettava kasvovesi - kuinka näppärä keksintö! Eco by Sonyan itsestäänruskettava kasvovesi on naurettavan helposti levitettävä itsestäänruskettava, jolla saa vaivatta kesän kasvoille. Dabban kamomilla kukkaisvesi rauhoittaa ihoa ja olen käyttänyt sitä kasvojen lisäksi mm. ärtyneille kainaloille.

Kun siirryin luonnonkosmetiikkaan ja otin kasvovedet mukaan hoitorutiineihin, ei mun ole enää tarvinnut kärsiä kiristävästä ihosta kasvojen pesun jälkeen. Silti rakastan käyttää kosteuttavia tuotteita. Tämän hetken ehdottomasti lempparituotteet kasvojen kosteutukseen ovat Estelle & Thildin ihanan tuoksuinen seerumi, sekä Mádaran jo kertaalleen ylistetty yövoide.

Ja kaikkien näiden viimeistelyyn vai sanoisinko ennemminkin pohjustukseksi käytän kerran viikossa tai kahdessa Mádaran hedelmähappokuorintaa. Kuorinnan jälkeen iho on silminnähden kirkkaampi ja kosteuttavat tuotteet imeytyvät paremmin. Ja ainakin mulla kuivahtavat otsan mustapäät kivasti tuon kuorinnan jälkeen.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Idun minerals Vatn-ripsari on ihan huippu! Pitää mun ripset taivutettuina ja on siis vedenkestävä, lähtee 38 asteisella vedellä pois, eli ei tarvi erillistä putsaria! Kestää itkut, vesisateet ja hikoilun mennen tullen 😊

Mulan kirjoitti...

Mä käytän ylläkommentoivan tapaan Idunin Vatn-ripsaria, silloin kun tarvitsen vedenkestävää versiota. Se kuitenkin vaikuttaa kaikkein "puhtaimmasta" päästä olevalta merkiltä, ovat kuulemma karsineet pahimmat säilyntäaineet pois.

Minulla se tosin ei pidä 100 prosenttisesti, esim. silmäni vuotavat välillä aika paljon ja ilmeisesti kyyneleeni ovat välillä liian lämpimiä ja ripsari saataa vähän sottaantua. Muttei liian pahasti onneksi.

Luonnonkosmetiikan ripsareissa olen tykännyt Zuiin lisäksi Kjaer Weisin ripsarista, joka onkin jo vähän tyyriimpi. Ei ole kyllä vedenkestävä, mutta ok pito luonnonkosmetiikan tapaukseksi. Ripsistäkin saa aika hyvännäköiset. :)

yhdessakasvokkain.blogspot.fi