maanantai 27. kesäkuuta 2016

Leppoisa juhannus


Takki - Cubus / college - CK / farkut - Monki / hattu - Seppälä / kengät - Vagabond /

Kuvat: Terhi Suanto

Meidän juhannus meni Elmon kanssa melko iisisti ja leppoisasti. Lähdettiin pariksi päiväksi Helsinkiin moikkaamaan iskää ja muita mun sukulaisia. Kaupungissa on mun mielestä niin kiva tunnelma juhannuksena. On niin hiljaista ja rauhallista, joskus jopa vähän autiota, kun kaikki ovat lähteneet mökeilleen. Mun siskolla on tapana ahkeroida usein pullaa, kakkua tai jotain muuta itsetehtyä herkkua. Tällä kertaa tehtiin piparipullia ja sisko totesi, että juhannuksesta alkaa joulun odotus, hah! En ollut syönyt koskaan aikaisemmin piparipullia ja pakko todeta, että kyllä menetin "hieman" itsehillintäni niiden kanssa, kun kiskoin neljä pullaa ihan vaan aamupalaksi. Onneksi en ole itse kummoinen leipoja, niin ei tule kotona tehtyä moista herkkua. Tuli siinä yhtenä iltana virkkattua yksi toppikin. Se valmistui jokusessa tunnissa, eli sopivan nopea käsityö mun malttamattomalle mielelle. Yleensä jos aloitan jotain isompaa käsityötä, se jää pariksi kuukaudeksi tauolle ja siinä välissä oon ennättänyt aloittaa kolme muuta projektia. Tunnistaako kukaan muu itseään näin malttamattomaksi? Sunnuntaina mulla olikin jo töitä. Oli ihanaa tulla töiden jälkeen kotiin, kun Elmo oli kokannut meille kesäruokaa: salaattia mansikoilla, uusia perunoita ja pihviä. Meillä syödään nykyään melko harvoin lihaa, mutta silloin harvoin kun sitä on ollut, on se ollut aika hyvää.

Siispä juhannus tiivistettynä kolmeen ärrään: rakkaat, ruokaa ja rentoutumista.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Näytätpä nätiltä! <3