torstai 17. maaliskuuta 2016

Urtekramin Rose shampoo ja hoitoaine


Joku ehkä muistaa mun tavoitteen tälle vuodelle siirtyä "pikku hiljaa purnukka purnukalta" luonnonkosmetiikkaan. No se on lähtenyt ihan lapasesta! Olen nimittäin korvannut jo nyt suurimman osan kaikesta mun kosmetiikastani luonnonkosmetiikalla.

Shampoon ja hoitoaineen vaihtaminen jännitti hieman. Olin lueskellut netistä, että niiden kanssa saattaa tulla vaihe, jolloin hiukset rasvoittuvat enemmän, kun päänahka puhdistuu. Eniten mietitytti tietenkin, että kuinka nopeasti hiukset sitten rasvoittuvat, kauanko se vaihe kestää, puhdistuuko hiukset ja päänahka oikeasti hyvin ja tuleeko musta kauhea peikko, kun omaan todella helposti takkuuntuvat hiukset. Olin myös tottunut käyttämään edullisia markettituotteita, joten korkeampi hintakin mietitytti sekä tuotteiden riittävyys.

Päädyin kokeilemaan Urtekramin Rose-tuotteita, koska ne olivat edullisia (ei harmittaisi niin paljoa jos jäisi käyttämättä ekan kokeilun jälkeen) ja rakastan ruusuja. Ensimmäisessä pesussa huomasin heti, että tuotteet olivat riittoisia ja mikä parasta, ne huuhtoutuivat huomattavasti helpommin hiuksista kuin kaikki aiemmin käyttämäni tuotteet. Hiuksista tuli puhtaat ja pehmeät. Takkujen osalta koin huomattavaa helpotusta, josta olin erittäin yllättynyt. Hiukset rasvoittuivat normaalia enemmän mulla noin viikon ajan. Ihan siedettävää. Edelleen ne rasvoittuvat enemmän kuin aikaisemmin, mutta uskon sen johtuvan myös siitä, että käytän nykyään niin paljon öljyjä kasvoille. Tällä hetkellä pesen hiukset päivittäin tai joka toinen päivä. Pesun tarve on suoraan verrannollinen siihen, kuinka paljon olen hiuksia räpeltänyt päivän aikana.

Mun mielestäni toimivat tuotteet ja voisin kyllä ostaa uudelleenkin. Seuraavaksi aion kuitenkin kokeilla Urtekramin Rasul-shampoota, josta luin Idan blogissa niin hyvät kokemukset, etten voi yksinkertaisesti jättää tuotetta kokeilematta.

Ei kommentteja: