tiistai 15. huhtikuuta 2014

Rauhaa, luovuutta ja kevätfiilistä sisustukseen

Vallila haastoi mut kirjoittamaan aiheesta miten mielentilat vaikuttavat mun sisustukseen.

Millaisia mielentiloja mä haluan kotona? Varmaan sitä kuuluisaa rauhaa. Sitä koitan hakea valkoisesta, se on ihanan rauhallinen ja raikas. Valkoinen myös sopii kaiken kanssa, joten se ei aiheuta turhaa päänvaivaa, se on helppo väri. Näin ollen meidän koko makuuhuone on suurimmalta osalta valkoinen.

Valkoista taas on helppo lähteä piristämään muilla väreillä. Selatessani Vallilan kuvia, huomasin, että mun huomio kiinnittyi eniten niitten neutraalien juttujen lisäksi sinisiin/turkooseihin kuoseihin. Niitä katsellessa mulle jotenkin luova olo, joka on kiva juttu, sillä teen visuaalista työtä ja tykkään myös piirtämisestä ja muusta käsillä tekemisestä vapaa-ajallakin. Joten jos sisustus herättelee luovuutta, on ehkä paremmat mahdollisuudet saada joskus jotain luovaa aikaankin :D




Ihastuin tähän vaaleaan kuvioon sen hengettömyydellä, jossa on kuitenkin mieletön määrä yksityiskohtia. Tuossa ensimmäisessä kuvassa tykkään etenkin miten se on yhdistetty läpinäkyvään jakkaraan/pikkupöytään (kumpi tuo onkaan). Tuo mun mielestä heti mielenkiintoisuutta tilaan, mutta pysyy kuitenkin rauhallisena. Voisin ehdottomasti kuvitella meidän kotiin myös tuon saman yhdistelmän.


Innostuin paljon noista erilaisista turkooseista neliöistä. Tuo kissa ei mua kovasti miellytä, mutta voisin ostaa tuota kangasta ja ommella noista neliöstä tyynyt niin, että molemmin puolin on erilainen neliö. Ne näyttäis varmaan raikkaalta valkoisen päiväpeiton päällä.


Tätä kuviota en osaisi kuvitella itselläni verhoissa, jotenkin ehkä liian rauhaton. Mutta kaitaliinassa, keittiöpyyhkeissä ja/tai serveteissä tuo voisi olla hyvä kevätfiiliksen tuoja. Huomaan myös, että mulla on jo itselläni kevätfiilistä, sillä joka kerta kun käyn kaupassa voisin ostaa kukkia... vaikka niitä olisi jo tuore kimpullinen keittiön pöydällä! :D

--

Koko Vallilan Mielentilat -kokoelman pääset katsomaan täältä  www.vallilainterior.fi/kokoelma

Ei kommentteja: